La Vall d’en Bas referma l’aposta per un turisme sostenible i de qualitat amb el consens de tots els actors implicats

L’Ajuntament de la Vall d’en Bas ha donat a conèixer la memòria de les activitats turístiques que s’han fet els darrers anys a la Vall. Els eixos de l’aposta de l’àrea de turisme passen per cinc principis: donar prioritat a la conservació, contribuir al desenvolupament sostenible, la participació de tots els agents implicats, una planificació efectiva del turisme sostenible i la promoció d’una millora contínua.

La memòria repassa les activitats que s’han fet aquests anys però també enfila els projectes a treballar en el proper trienni fins al 2024. Un dels punts claus passa per enfilar els pobles de la Vall d’en Bas amb bici carrils, fer visitable i senyalitzar els jaciments arqueològics de la Dou i de l’Aubert, el desenvolupament d’un nou festival juntament amb l’Associació de Turisme, Comerç i activitats de la Vall, la campanya  ‘KmVall’, l’actualització de la Fira de Sant Nicolau, la regularització de les visites d’autocaravanes i el control dels gorgs i espais naturals.

Entre la feina feta en el trienni 2017-2020, hi destaca el projecte Som Vall Bas amb el conveni signat amb l’Smithsonian, l’inventari de molins en el projecte de l’aigua, les jornades europees de patrimoni, la premiada aplicació Bas de Màgia o la incoporació dels Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS). En aquest àmbit, també s’ha potenciat Can Trona com el punt de trobada dels diferents actors i per això s’han cedit espais als diferents agents de la Vall d’en Bas per fer tallers, tastets o exposar. La Vall d’en Bas ja fa temps que treballa amb potenciar-se com a destinació de turisme sostenible, però també familiar. Per això, forma part de la Marca Natura i Muntanya en Família.

En els darrers cinc anys, la inversió que s’ha fet en matèria turística s’enfila fns als 592.653,24€. Aquests diners procedeixen de fons Feder i del Pla de Foment. Part de la inversió ja s’ha fet prerò abans d’aquest any s’ha d’executar del tot, el que implica el pàrquing d’autocaravanes (77.876,25€), l’activació del jaciment arqueològic de l’Aubert (23.699,25€), les senyalitzacions culturals al llargd e la Via Verda (7.547€) i la xarxa ciclista de connexió dels nuclsi de la Vall d’en Bas amb 483.530.74€.

A banda d’aquestes inversions, la despesa anual en turisme que fa l’Ajuntament de manera directa és de 154.977,70€. Això inclou diferents despeses i partides de turisme, cultura i promoció econòmica que permeten fer des de la fira de Sant Nicolau al Coworking de Cal Monjo.