El portal web ‘La Vall en un clic’ ha rebut més de 300 consultes en el seu primer any de funcionament

Fa poc més d’un any l’Ajuntament de la Vall d’en Bas va posar en marxa el portal web ‘La Vall en un Clic’ per respondre a les peticions i preocupacions dels veïns i veïnes del municipi. En aquest temps s’han fet 307 consultes i s’han donat 518 respostes. (Cal tenir en compte que quan es respon que es durà a terme una acció, un cop finalitzada es torna a contestar informant que ja s’ha realitzat). De totes les consultes que s’han fet des de la seva posada en marxa al novembre del 2015, un 80% estan tancades i queden 62 preguntes obertes, totes elles contestades.

Per tipologia, la categoria de manteniment del municipi és la que té més preguntes amb 70 casos, la segueixen el mobiliari urbà i l’enllumenat amb 46 i 45 consultes cadascun. ‘La Vall en un Clic’ també permet categoritzar les preguntes en altres temàtiques (circulació, neteja de la via pública, senyalització, tinença d’animals de companyia o suggeriments, entre altres). En algunes ocasions, els ciutadans també l’utilitzen per agrair la utilitat de la plataforma.

A ‘La Vall en un Clic’ es formulen les preguntes de forma anònima i tant les consultes com les respostes són públiques. Es tracta d’una eina de comunicació unidireccional on no es permet generar converses.  La posada en marxa d’aquest portal web va respondre a la voluntat de transparència i comunicació de l’equip de govern de La Vall d’en Bas amb la ciutadania. L’Ajuntament considera que aquests números avalen que es tracta d’una bona eina, que ha tingut bona rebuda i que compleix el servei pel que es va posar en funcionament.