Fa poc més d’un any l’Ajuntament de la Vall d’en Bas va posar en marxa el portal web ‘La Vall en un Clic’ per respondre a les peticions i preocupacions dels veïns i veïnes del municipi. En aquest temps s’han fet 307 consultes i s’han donat 518 respostes. (Cal tenir en compte que quan es respon que es durà a terme una acció, un cop finalitzada es torna a contestar informant que ja s’ha realitzat). De totes les consultes que s’han fet des de la seva posada en marxa al novembre del 2015, un 80% estan tancades i queden 62 preguntes obertes, totes elles contestades.
Per tipologia, la categoria de manteniment del municipi és la que té més preguntes amb 70 casos, la segueixen el mobiliari urbà i l’enllumenat amb 46 i 45 consultes cadascun. ‘La Vall en un Clic’ també permet categoritzar les preguntes en altres temàtiques (circulació, neteja de la via pública, senyalització, tinença d’animals de companyia o suggeriments, entre altres). En algunes ocasions, els ciutadans també l’utilitzen per agrair la utilitat de la plataforma.
A ‘La Vall en un Clic’ es formulen les preguntes de forma anònima i tant les consultes com les respostes són públiques. Es tracta d’una eina de comunicació unidireccional on no es permet generar converses. La posada en marxa d’aquest portal web va respondre a la voluntat de transparència i comunicació de l’equip de govern de La Vall d’en Bas amb la ciutadania. L’Ajuntament considera que aquests números avalen que es tracta d’una bona eina, que ha tingut bona rebuda i que compleix el servei pel que es va posar en funcionament.