Arrenca l’elaboració del Pla Estratègic d’Educació 360 a la Vall d’en Bas

Aquest dilluns va arrencar la fase més visible d’una prova pilot entre la Universitat de Girona i l’Ajuntament de la Vall d’en Bas que consisteix en l’elaboració del Pla Estratègic d’Educació 360.

Tot comença a mitjans de l’any 2019 quan la Vall d’en Bas es va adherir a l’Aliança Educació 360. Una adhesió que es va fer per unanimitat en un dels plens municipals. L’objectiu d’aquest projecte és posar l’educació al centre de totes les accions del municipi, posant l’atenció en oferir millors oportunitats educatives a tots els veïns i veïnes, en tots els temps i espais de la seva vida, i, un dels eixos principals també és connectar l’escola amb el “fora escola” (temps no lectiu i lectiu).

En el marc d’aquesta dinàmica, amb ànim de continuar fomentant les accions que ja es porten a terme, des de l’Àrea d’Educació, Joventut i Lleure de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas es va proposar l’elaboració del Pla Estratègic d’Educació 360.

Un dels requisits que s’han volgut destacar dins el procés d’elaboració, en línia amb totes les accions que desenvolupa el consistori, és animar a participar a tothom (entitats, empreses, negocis, col·lectius…) a participar-hi. A banda d’aquest vessant creatiu i comunitari, aquest projecte té una altra especificitat important que n’és la mateixa creació. Aquesta es fa a partir d’una prova pilot amb estudiants del Grau de Pedagogia de la Universitat de Girona en el marc del seu treball final de grau (TFG).

Aquestes estudiants treballaran durant 15 dies al municipi. Dins el seu dia a dia visitaran i s’entrevistaran amb totes o gairebé totes les 55 entitats del municipi, amb els equips directius dels tres centres educatius, amb les AFA’s, amb persones a títol individual, amb grups de persones (joves, gent gran…) amb empreses i amb representants polítics, tant del govern, com de l’oposició.

Tot això servirà per tenir una fotografia real de quines són les visions dels diferents sectors pel que fa al concepte de poble educador. Al final d’aquesta fase més analítica, les estudiants hauran de fer una diagnosi que els permeti tenir un primer esborrany amb diferents reptes. Un cop identificats i classificats aquests reptes, es passaria a una nova fase que compren determinar el camí i les accions concretes per assolir-los.

Des de la Universitat i del consistori destaquen els següents beneficis d’aquest projecte:

1. Acostar la universitat al territori. Un dels objectius de la UdG.
2. Contacte directe d’estudiants amb un projecte i sector laboral real
3. Créixer com a municipi en l’àmbit del concepte la Vall d’en Bas educa

El resultat final serà que el municipi disposi d’un pla estratègic de qualitat, fet de manera col·laborativa i amb estratègies de cocreació, que permetrà tenir un camí traçat en els anys vinents per tal de continuar teixint plegades aquest petit gran municipi.